Vikend ronjenje u Kostreni

Posle morske ekskurzije na Visu, sledeća destinacija koja se našla u našem planu bila je Kostrena, malo mesto pored Rijeke poznato po prelepim plažama, čistom moru i bogatom podmorju. Planiran broj od 9 ronilaca preko noći se uvećao na 14. Pa idemo na more, treba li ikome više objašnjenja?:)

Plan za vikend je bio krajnje jednostavan što više ronjenja i druženja. Okupljanje je počelo u petak popodne u Pazovi. Dok su neki grickali gibanicu drugi su pokušavali da u već prepune automobile ubace još poneku torbu, peraje ili BCD.

Oko 19h, sve je konačno spakovano, lagana večera pojedena – vreme je za polazak! Plan puta nije bio isuviše komplikovan - autoput Beograd - Zagreb, kod Zagreba se odvajamo za Rijeku a od Rijeke do Kostrene ima svega par kilometara.

Prepunih automobila što ljudima, što opremom stižemo do granice. Dočekali su nas sumnjičavi pogledi carinika i pitanje: “Ko još ide na more u novembru?”. Sledi odgovor: “Mi smo ronioci!”. Na našu sreću bez raspakivanja i izlaženja, nastavljamo naš put ka Zagrebu. Kilometar za kilometrom ostaje za nama, noć nas već odavno prati, a u kolima vlada vesela atmosfera, svi jedva čekamo da osetimo miris mora i čujemo šum talasa.

Nakon kraće vožnje po Kostreni, stigli smo do cilja - ronilački centar Kostrena je bio pred nama, a samim time i moreeee... Kako je ponoć već davno prošla svi smo jedva čekali da se smestimo u krevete i malo odmorimo, 6-7h sati puta je iza nas, a sutra nas čekaju morske dubine i njeni stanovnici. Svi umorni ali s osmehom na licu padamo u toliko željeni san.

Subota - buđenje, doručak i naš prvi ronilački dan! Silazimo do centra gde nas očekuju naši prijatelji ronioci, Hrvoje iz Zagreba, Aleksandar i Dalibor iz Rijeke a tu je i naš kolega Simon iz Cressi-ja sa mnoštvom ronilačke opreme. Planiranje prvog zarona: iskusniji ronioci po planu rone ka ronilačkom zvonu koje se nalazi malo dublje od 40m, a oni manje iskusni rone na grebenu koji se nalazi sa desne strane centra. More nas nije najsrdačnije dočekalo, talasi su otežavali ulazak u vodu ali dobrom organizacijom i ta prepreka je uspešno savladana.

Prvi zaron iskusnija grupa je odradila do dubine od 40m, zbog prilično loše vidljivosti odustali smo od potrage za zvonom i uputili se u nešto pliće vode. Druga grupa uživala je u biljnom i životinjskom svetu grebena - nekima iz grupe je ovo bio prvi zaron u moru tako da im osmeh nije silazio sa lica. Nakon zarona čekali su nas topli tuševi, spremanje setova za drugi zaron i odlazak na ručak.

Grupa od 6 ljudi koji su odlučili da idu na Nitrox kurs, prati uvodno predavanje i video prezentaciju koja slikovito tumači značaj “obogaćenog vazduha” u rekreativnom ronjenju. Ubrzo nakon ručka i predaha dolazi vreme za sledeći zaron, grupe se opremaju i kreću ka moru koje se malo smirilo ali i dalje ima talasa. No iskusniji od jutros, lakše ulazimo u vodu i krećemo sa zaronom. Zbog oblaka ali i činjenice da u novembru dan ipak traje nesto kraće mogli smo uživati u čarima dnevnog i noćnog zarona odjednom. Bio je ovo jedan opušten i dobar zaron, prilika za privikavanje na novu opremu, slikanje u društvu ribica, morskih krastavaca, zvezda, školjki, rakova – pravo uživanje! Izlazak iz vode bio je takođe iskustvo više za svakog od nas, trebalo je imati dobar balans, paziti na opremu i pokušati što pre izaći iz uzburkanog mora. Nakon raspremanja, tuširanja i oblačenja, odlazimo u apartamane u kojima smo odseli i kreće organizacija večere. Izbor je pao na pizze i testanine. Okupljamo se u našem apartmanu, klopamo i zezamo. 21h je bilo vreme za nastavak PADI nitrox projekcije. Odgledavši video do kraja, kreće kraća diskusija na pogledani materijal, ubrzo posle toga se razilazimo – vreme je za odmor. Ležeći u krevetu pre nego što me je san stigao razmišljah o tome kako je iza nas dan pun događanja, novih poznanstva i novih ronilačkih doživljaja. Ipak razmišljanje se ubrzo neplanirano prekinulo… Z z z…

Stiže i nedelja, budi nas zvono mobilnog telefona, javljaju nam iz centra da se more smirilo i da idemo na olupinu El Hawi Star! Doručak, pakovanje i odlazak ka centru. Opremamo setove i jurimo ka Rijeci gde nas čeka Ferdov brod koji će nas odvesti na lokaciju. Pridružuju nam se i naši prijatelji ronioci iz Hrvatske, a tu je i kolega Viktor koji se dovezao iz Slovenije kako bi ronio na El Hawiju taj dan. Putovanje nije dugo trajalo - El Hawi Star je manje od 20 minuta udaljen od Rijeke. Briefing po grupama je napravljen, plan zarona, putanju obilaska i povratak sa El Hawija je utvrđena.

Posle odmora i ručka nalazimo se u centru – vreme je za još jedan zaron, mnogima u sasvim novom ruhu, sa nitroxom u boci! Nakon analiziranja mešavine, kreće opremanje, grupe se dele na nitrox i ne nitrox ronice i krećemo u vodu. Zaron je bio pravo uživajnje, s obzirom da smo u bocama imali nitrox33 veće dubine nismo planirali, tako da smo zaronili do 20 metara zabavljajući se, slikajući, tražeći životnje koje su se skivale u kamenju i stenju i iskušavali kako je to disati “obogaćeni vazduh”. Posle zarona uradlili smo i intro zaron sa Darkom koji je danima posle toga svima pričao o susretu sa hobotnicom.

Usledilo je pranje i pakovanje opreme a pre polaska i zajednička večera, na kojoj smo ulogovali zarone, razmenjivali informacije, kontakte, fotografije...:)

Jedući jednu od najboljih pizza i testenina na Jadaranu (verujem da će se svi koji su je probali složiti samnom) podelili smo oduševljenje proživljenim i viđenim u poslednja dva dana. Ne želeći napustiti more pomerili smo naš polazak do 20h!

Ipak morali smo se pozdraviti sa našim prijateljima, osobljem centra, upaliti autmobile i krenuti ka kući…

img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img img